بازدید امروز: 97
بازدید دیروز: 314
کل بازدیدها: 2231104 چه جوری با شکست عشقی کنار بیاییم؟! - سوالات ارشد آزاد،سوالات دکتری،سوالات بهداشت،سوالات سراسری،سوالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سوالات ارشد آزاد،سوالات دکتری،سوالات بهداشت،سوالات سراسری،سوالات



همه ی ما ممکن است  در دوره ای از زندگی شکست عشقی را به نوعی تجربه کنیم و در چنین شرایطی نباید اجازه دهیم که کنترل امور زندگیمان به دلیل افسردگی و درگیری با گذشته از دستمان خارج شود.
در نظر داشتن این نکات دراین زمینه کمک کننده خواهد بود :

پناهگاه روانی قدغن 
شکست عشقی می تواند یک نفر را به یک معتاد یا الکلی تمام عیار تبدیل کند! خیلی ها اولین سیگار شان را بعد از شنیدن یک "نه" کشیده اند اما لطفا به خاطر خودتان هم که شده گریه ها و زاری های بعد از شکست عشقی را به گیجی و عوارض بعد از سیگار و الکل ترجیح دهید! لا اقل به خاطر انتقام از طرفتان هم که شده خودتان را تلف نکنید!

رسوایی قدغن 
اصلا از همان اولش که عاشق شدید لازم نیست همه هم اتاقی ها و همکارها و همکلاسی هایتان بفهمند! اعتماد به نفس تان زیاد است که هست. برون گرا هستید که هستید. عوارض این رسوایی وقتی که "نه" شنیدید معلوم می شود! وقتی که حتی اگر دیگران هم در موردتان حرف نزنند خودتان فکر می کنید که همه جا قصه عشق شما نقل مجالس است 
یک سنگ صبور درست وحسابی و رازدار پیدا کنید و خودتان را پیش او سبک  کنید .



از بالا به قضیه نگاه کنید 
کمی از خودتان و زاویه دیدتان به قضیه فاصله بگیرید. بروید بالاتر و بالاتر. حالا خودتان را از بچگی تا پیری ببینید و ببینید که این شکست چقدر توی مسیر زندگیتان موثر بوده است. حالا آدم های دیگر را ببینید. می بینید؟ کافی است به دور و بری های خودتان فکر کنید تا بفهمید دنیا پر است از فلش های یک طرفه. پر است از "نه" هایی که دیگران شنیده اند و حتی "نه" هایی که خودتان گفته اید. شما تنها نیستید.

به شکست به عنوان یک فرصت خودشناسی نگاه کنید 
خیلی ها بعد از شکست عشقی ،فرد مثبت تری میشوند. برای این افراد , دیگر نظر معشوق مهم نیست. آنها به خودشان برگشته اند. شکست عشقی فرد را با خودش ، عواطفش و فکرهایش رو به رو میکند. شکست عشقی می تواند یادآور دیگر شکست های عاطفی در طول زندگی باشد(مثل جدایی والدین). این هم می تواند هم افسرده کننده باشد هم سازنده.  فرد میتواند نقاط ضعفش را شناسایی کرده و نقاط قوت شخصیتش را پرورش دهد.همچنین میتواند هدفش از رابطه و معیارهای انتخابش را بازنگری کند. 

حرف بزنید 
2 راه حل قبلی  به تنهایی هم قابل اجرا هستند. اما مشاور و روان شناس را برای همین مواقع گذاشته اند! به جای اینکه اجازه دهید در افکار خودشکن و افسردگی غرق شوید، وقتی داغتان تازه است با یک متخصص حرف بزنید.

 




تبلیغات

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91/2/19 توسط