بازدید امروز: 63
بازدید دیروز: 387
کل بازدیدها: 2225703 عشق های مجازی!! - سوالات ارشد آزاد،سوالات دکتری،سوالات بهداشت،سوالات سراسری،سوالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سوالات ارشد آزاد،سوالات دکتری،سوالات بهداشت،سوالات سراسری،سوالات

به گزارش سرویس زنان جهان؛ یکی از روشهای جدید دوست‌یابی، بازاریابی و به‌طور خلاصه ایجاد ارتباط با سایرین، استفاده از اینترنت است. و اتاق‌های گفتگو که به چت روم ها معروف هستند ، بیشترین نقش را ایفا می‌کنند. سایت‌های قدرتمندی نظیر یاهو،گوگل،اکسایت و....(پیام رسان!!) مرتباً در حال ارتقاء و افزایش قدرت مانور در چت روم ها و سایت‌های زیرمجموعه دوست‌یابی و همسریابی خود هستند.

در حال حاضر، در هر لحظه، رقمی حدود 500 هزار تا یک میلیون نفر به‌صورت آنلاین در چت رومها وارد شده و مشغول گفتگو می¬باشند. افزایش امکانات تصویری در این سایت‌ها باعث شده است تا با نصب یک دوربین کوچک روی مانیتور، امکان ارتباط چهره به چهره نیز فراهم شود تا فضای ارتباطی حالتی طبیعی‌تر به خود بگیرد. این فناوری پیشرفته، انقلابی در نزدیکتر شدن افراد در سراسر دنیا به یکدیگر ایجاد کرده است.

امّا این ارتباط در چت روم ها و از طریق اینترنت، نوع جدیدی از عشق‌های مجازی را ایجاد نموده که به عشق‌های اینترنتی معروف است.

در ایـن میان، دخـتران به لحـاظ احـساس خطر یا بروز حالت شرم در حضور جنس مخالف، ترجیح می‌دهند تا در دنیای مجازی و فارغ از دغدغه‌های حضور واقعی به گفتگو بپردازند.
دختران در این شرایط به لـحاظ غلیـان احساسات و گرایشات جدید و ناملموس در خود، علاقه وافری به این نوع ارتباط نشان می‌دهند و به‌طور معمول از هویت‌ها و شناسه‌های غیرواقعی برای حضور و معرفی خود استفاده می‌نمایند.این ارتباطات معمولاً از طریق پست الکترونیک (ایمیل) ادامه می‌یابد و پس از مدتی با ارتباطات تصویری (استفاده از وب کم) شکل تازه‌ای به خود می‌گیرد که سرانجام به ملاقات حضوری می‌انجامد.و....

متأسفانه در اغلب موارد افراد با انگیزه‌های متفاوتی در این ارتباط وارد می‌شوند که عواقب سوء آن متوجه فرد نوجوان، به‌خصوص دختران خواهد بود.

در ایران نیز چت، علاوه بر جنبه‌های سرگرمی، در اغلب موارد به‌عنوان جایگزین و جبرانی برای کمبودها، احساس حقارت‌ها و.... از سوی دختران انتخاب می‌شود.

دختران نسل جدید برون گراتر شده و به راحتی از خود و زندگی خصوصی‌شان حرف می‌زنند؛ لذا در کنار فرصتی که این فناوری برای دختران ایجاد نموده، تهدیدهای جدی نیز متوجه آنان شده است.

بررسی پیام های مبادله شده در چت روم‌های ایرانی از تناقض، ابراز احساسات زشت و رکیک و.... حکایت دارد.

بر اساس نتایج مطالعاتی در این زمینه، دو سوم کسانی که از طریق چت با هم آشنا شده‌اند رابطه شخصی برقرار می‌کنند و 9/27 درصد این روابط به شکل وابستگی‌های عاشقانه در می‌آید.

مرکز آمار اینترنت جهان در فوریه 2005، تعداد کاربران اینترنتی در ایران را چهار میلیون‌وهشتصد هزار نفر اعلام نمود که 47 درصد این رقم را زنان و دختران ایرانی تشکیل می‌دادند. 62 درصد دختران ایرانی به‌طور متوسط 11 ساعت در هفته چت کرده و حداقل 30 درصد نیز 20 ساعت در هفته مشغول چت کردن و دوستیابی می‌باشند.!!!

گفتنی است یکی از مهمترین خطرات استفاده نوجـوانان به ویژه دختران از اینترنت، بازدید از سایت‌های پورنو و خواندن هرزه‌نگاری‌هایی است که به سهولت از طریق اینترنت در دسترس افراد قرار می‌گیرد. تـعداد این سایت‌ها در اینترنت که به‌صورت تخصصی و با نامی مرتبط به مسائل جنسی فعالیت می‌نمایند، حدود چهل هزار مورد است و تعداد سایت های که با نام های غیر مرتبط به مسائل جنسی فعالیت می کنند فراوان است.

درپایان باید خاطرنشان کرد دراصل احساسی یا عشقی به معنای واقعی آن در این روابط وجود ندارد بلکه هوس ها وعقده های شخصی فرد به نام عشق مزین می شود برای کمتر احساس گناه کردن ، این روزها بازار عاشقی کساد است*درسرهوس بازان فتنه وفساداست*عاشقان عشق ناب را جهانی کنید*هوس را قل وزنجیر زندانی کنید


نوشته شده در تاریخ سه شنبه 89/2/28 توسط