بازدید امروز: 149
بازدید دیروز: 387
کل بازدیدها: 2225789 تاثیر استرس بر بدن - سوالات ارشد آزاد،سوالات دکتری،سوالات بهداشت،سوالات سراسری،سوالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سوالات ارشد آزاد،سوالات دکتری،سوالات بهداشت،سوالات سراسری،سوالات

   

استرس و اضطراب وقتی از حد طبیعی بیشتر شود، برای تمام انسان‌ها آزار دهنده است و به این خاطر توصیه می‌شود اگر در کارهای پی در پی و با شتاب روزانه دچار این حالت می‌شوید با احساسی مثبت یک نفس عمیق بکشید و حس ناخوشایند استرس را با بازدم خود از وجودتان خارج کنید.

 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بدن ما مثل یک رادار استرس عمل می‌کند و وقتی استرس از بین می‌رود بدن ما آزاد می‌شود.

در مقاله‌ای که در سایت کامن سنس منتشر شده، به اختصار به بررسی پیامدهای استرس روی اندام‌های مختلف بدن پرداخته شده است که نخستین آنها موهای شما هستند؛

- مو: استرس می‌تواند موجب ریزش مو یا سفید شدن تارهای مو شود.

- مغز: استرس از عوامل مهم ایجاد سردردها، بی خوابی، کابوس دیدن، افسردگی، اضطراب، نوسانات خلقی و رفتارهای تنشی است که البته این موارد تنها اندکی از پیامدهای استرس روی مغز هستند. استرس همچنین موجب احساس سبکی در سر، سرگیجه، دشواری در تمرکز و پراکندگی افکار می‌شود.

- دهان: گاهی اوقات زخم‌های دردناکی که در دهان ایجاد می‌شوند به دلیل نوع تغذیه نیستند بلکه می‌توانند ناشی از استرس باشند. سایر عوارض استرس روی دهان شامل دندان قروچه، قفل شدن فک، خشکی دهان، مشکلات بلعی و لکنت زبان هستند.

- عضلات: بدن درد و دردهای عضلانی از معمول‌ترین شکایات ناشی از استرس بویژه در بین کارمندان ادارات است. دردهای اسپاسمی از شایع‌ترین عوارض استرس روی عضلات هستند که برطرف کردن آنها نیاز به استراحت و تغذیه مناسب دارد که گاهی زندگی پرمشغله حتی اجازه این کار را هم به ما نمی‌دهد. بعلاوه دردهای مفصلی، ضعف عضلانی و عدم تعادل ماهیچه‌ای از دیگر عوارض استرس بر عضلات بدن هستند.

- قلب و ریه: استرس موجب بروز بیماری‌های قلبی و فشار خون بالا می‌شود. آسم و مشکلات تنفسی نیز عوارض استرس روی ریه هستند.

- مجاری گوارشی: مشکلات معده‌ای، تحریک پذیری روده و زخم‌های گوارشی از مهمترین اثرات نامطلوب استرس بر بدن هستند.


- پوست: استرس هم چنین می‌تواند موجب بروز بیماریهای پوستی نظیر اگزما و پسوریازیس شود. علاوه بر اینها تعریق زیاد، ‌خارش، ایجاد بثورات جلدی و عفونت‌ها از پیامدهای افزایش استرس و اضطراب هستند.





تبلیغات

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91/2/19 توسط