بازدید امروز: 73
بازدید دیروز: 387
کل بازدیدها: 2225713 بیمه خدمات روانشناسی - سوالات ارشد آزاد،سوالات دکتری،سوالات بهداشت،سوالات سراسری،سوالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سوالات ارشد آزاد،سوالات دکتری،سوالات بهداشت،سوالات سراسری،سوالات

عدم امکان استفاده مردم از بیمه خدمات روانشناسی و مشاوره می تواند سلامت روان جامعه را تهدید کند.

 با توجه به شیوع بالای اختلالات روانی در کشور که 15 تا 20 میلیون نفر از مردم جامعه را درگیر ساخته است، بیمه خدمات روانشناسی و مشاوره از ضروری ترین نیازهای هر جامعه است.

ارائه خدمات مشاوره و روان درمانی نیاز به جلسات متعدد دارد که در نتیجه آن هزینه های مراجعه نیز افزایش می یابد،  پرداخت هزینه های مشاوره برای همه افراد جامعه امکان ندارد که همین مسئله مانع از استفاده مردم از خدمات بهداشت روانی می شود.
تهیه طرح بیمه خدمات روانشناختی و مشاوره در سال 1385  با همکاری و تلاش گروهی از دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته روانشناسی،  تهیه و به نهادها و سازمانهای درگیر این موضوع همچون مجلس شورای اسلامی، نهاد ریاست جمهوری، وزارت رفاه و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران ارائه شد.
طرح بیمه خدمات روانشناختی و مشاوره شامل آن دسته از اختلالات روانی است که نیاز به بستری و دارو ندارد بلکه تاکید بر این است که مردم با دفترچه بیمه خود بتوانند به مراکز و مطبهای روانشناسی مراجعه کرده و بابت مسائلی همچون مشاوره ازدواج، افسردگی، نارضایتی از زندگی، استرسهای روزمره و پرورش فرزند از خدمات مشاوره و روان درمانی استفاده کنند.


آقای دکتر احمدی نژاد در سال 86 بر روی این طرح دستور دادند تا وزارت رفاه پیگیر آن باشند.

اکثریت اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ضمن دفاع از طرح بیمه خدمات روانشناسی و مشاوره خواستار پیگیری آن از سوی گروه تدوین طرح شدند.

اما همه این تلاشها در وزارت رفاه به پرونده ای راکد تبدیل شد!! با عوض شدن چندین باره وزیر رفاه نیز گشایشی صورت نگرفت و آخرین خبری که در این باره دیده میشود مربوط به بهمن 89 است که آقای محمد مومنی سرپرست گروه تدوین طرح بیمه خدمات روانشناختی و مشاوره علی رغم تلاش شبانه روزی و پشتکار قابل ستایش خود عدم همکاری وزارت رفاه را در مصاحبه باخبرگزاری مهر عنوان نموده اند.

در حالیکه خسارت ناشی از تاخیر در اجرای طرح بیمه روانشناسی به صورت مستقیم متوجه مردم و جامعه می شود بهتر است دوباره و این بار پر توان تر و فراگیر تر از قبل و توسط همه اعضای جامعه روانشناسی و مشاوری و نیز همه مردم ایران این مسئله باز طرح و پیگیری شود.

بیمه خدمات روانشناسی جزو حقوق مدنی مسلم مردم شریف ایران زمین است .

لطفا با ارسال این متن به دیگران اندکی از این رسالت را شما به عهده بگیرید.

این ایمیل آقای رییس جمهور

 Dr.Ahmadinejad@President.ir

و این هم  سامانه پیام کوتاه وزارت رفاه

300022

 اگر چند صد نفر از طریق این دو راه ارتباطی در قالب چند جمله کوتاه درخواست بیمه خدمات روانشناسی را عنوان نمایند مسئولان درصدد پاسخگویی برخواهند آمد

 

http://lifelife.persianblog.ir/ منبع 

 

 http://up8.iranblog.com/images/usrbyz2wu23klqj7vvx3.pdf


نوشته شده در تاریخ شنبه 90/9/5 توسط