بازدید امروز: 138
بازدید دیروز: 184
کل بازدیدها: 2230368 آخرین اخبار دانشگاهی - سوالات ارشد آزاد،سوالات دکتری،سوالات بهداشت،سوالات سراسری،سوالات
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سوالات ارشد آزاد،سوالات دکتری،سوالات بهداشت،سوالات سراسری،سوالات

مهلت انتخاب رشته کنکور دکتری 91 امشب پایان می یابد

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به پایان مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری در ساعت 24 امشب سه شنبه 9 خرداد گفت: 31 هزار و 330 داوطلبان کنکور دکتری تاکنون توانسته اند فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کنند.

حسین توکلی در گفتگو با مهر افزود: این تعداد از داوطلبان 92 درصد مجازین به انتخاب رشته را تشکیل می دهند و پیش بینی می شود سایر افراد هم تا ساعت 24 امشب نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

وی افزود : داوطلبان می توانند در مهلت باقی‌مانده با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی WWW.Sanjesh.org  نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: داوطلبانی که فرم تقاضانامه الکترونیکی انتخاب رشته را تکمیل کرده‌اند نیز می‌توانند تا ساعت 24 امشب نسبت به حذف و یا افزایش کد رشته‌ محل‌ها اقدام‌ کنند.

به گزارش مهر،‌ آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 91 روز جمعه 25 فروردین با شرکت 178 هزار و 427 در 9 گروه آموزشی و 285 کد رشته امتحانی برگزار شد و نتایج نهایی 20 شهریور اعلام می شود.


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91/3/10 توسط 

555 رشته پولی دکتری در دانشگاههای دولتی/ دکتری 55 میلیون تومانی

خبرگزاری مهر - گروه حوزه و دانشگاه : فرآیند انتخاب رشته در کنکور نیمه متمرکز دکتری سال 91 امشب به پایان می رسد و از میان رشته هایی که مجازین می توانند آنها را انتخاب کنند،‌ 555 کد رشته به دوره های شهریه پرداز اختصاص دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس بند 10 دفترچه راهنمای انتخاب رشته اعلام شده است، از کلیه پذیرفته شدگان نهایی کدرشته محل های دوره های غیر روزانه شامل دوره های شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی و بین الملل در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی طبق تعرفه های مصوب شهریه اخذ خواهد شد.

براساس اعلام نظر دفتر گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی میزان شهریه رشته های مازاد بر ظرفیت در دوره نوبت دوم (شبانه) گروه آزمایشی علوم انسانی تا سقف 450 میلیون ریال و در سایر گروه های آزمایشی تا سقف 550 میلیون اعلام می شود و میزان شهریه هر دانشگاه تا سقف اعلام شده با توجه به اختیارات هیأت امنای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تعیین خواهد شد.

آمار دانشگاههای دولتی دارای پذیرش شهریه ای در دوره دکتری تخصصی (Ph.D )

نام دانشگاه تعداد کدرشته محل
دانشگاه تهران 220 کدرشته
دانشگاه فردوسی مشهد 84
دانشگاه صنعتی اصفهان 36
دانشگاه صنعتی امیرکبیر 34
دانشگاه خوارزمی تهران 28
دانشگاه سیستان و بلوچستان 27
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی 26
دانشگاه علم و صنعت ایران 19 
دانشگاه شاهرود 17
دانشگاه شیراز 17
دانشگاه شهرکرد 13
دانشگاه شهیدباهنر کرمان 9
دانشگاه زنجان 9
دانشگاه هنر اصفهان 5
دانشگاه زابل 3
دانشگاه یاسوج 3
پژوهشگاه استاندارد 3
دانشگاه حکیم سبزواری 2
18 دانشگاه 555 کد رشته

آمار دانشگاههای دولتی دارای پذیرش در پردیس های بین الملل در دوره دکتری تخصصی (Ph.D)

نام دانشگاه تعداد کدرشته محل
پردیس بین الملل دانشگاه شیراز 22 کد رشته
پردیس بین الملل دانشگاه تهران 15 کد رشته
پردیس بین الملل دانشگاه گیلان 13 کد رشته
پردیس بین الملل دانشگاه تبریز 3 کد رشته
4 پردیس 53 کد رشته

 آمار دانشگاه های غیر انتفاعی دارای پذیرش دانشجوی شهریه پرداز در دوره دکتری تخصصی (Ph.D)

نام دانشگاه تعداد کدرشته محل
دانشگاه غیرانتفاعی امام رضا (ع) - مشهد 11 کد رشته
دانشکده غیرانتفاعی باقرالعلوم - قم 6
دانشکده غیرانتفاعی ادیان و مذاهب - قم 6
دانشکده غیرانتفاعی علوم حدیث 5
دانشگاه غیرانتفاعی علم و فرهنگ - تهران 3
دانشگاه غیرانتفاعی مفید - قم 2
دانشکده غیرانتفاعی اصول الدین 2
دانشکده غیرانتفاعی علوم و فنون مازندران - بابل 1
دانشگاه غیرانتفاعی شیخ بهایی - اصفهان 1
دانشگاه غیرانتفاعی شمال - آمل 1
پژوهشکده غیرانتفاعی علوم شناختی - تهران 1
موسسه غیرانتفاعی امیرالمومنین (ع) - اهواز 1
12 موسسه و دانشکده غیرانتفاعی 40 کد رشته

در این میان، دانشگاه پیام نور نیز تعداد قابل توجهی کد رشته محل را در این دوره از پذیرش آزمون دکتری ارائه کرده است.

به گزارش مهر،‌ آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 91 روز جمعه 25 فروردین با شرکت 178 هزار و 427 در 9 گروه آموزشی و 285 کد رشته امتحانی برگزار شد و در مرحله اول 34 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

نتایج نهایی آزمون دکتری سال 91 در روز 20 شهریور اعلام می شود و بر اساس اعلام مسئولان وزارت علوم ظرفیت 9 هزار و 863 نفری را برای مقطع دکتری 91 در نظر گرفته است.


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91/3/10 توسط 

تکفیک جنسیتی 3هزار کلاس درس دانشگاه علامه/ کاهش آمار مشروطی‌ها

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی از کاهش آمار مشروطی‌ها با جداسازی دخترها و پسرها در این دانشگاه خبر داد و گفت: 3 هزار و 218 کلاس در این دانشگاه به تفکیک خواهران و برادران انجام شد و پس از تفکیک آمار مشروطی دانشجویان کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام صدرالدین شریعتی در همایش بزرگداشت استاد شهید مرتضی مطهری که از سوی بسیج اساتید تهران بزرگ در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، در خصوص فعالیت‌ خود برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها در این دانشگاه گفت: با همکاری و همراهی همکاران در سال گذشته طرحی را در رابطه با ساماندهی کلاس‌های دانشگاه شروع کردیم که در این دانشگاه 3 هزار و 218 کلاس به تفکیک خواهران و برادران انجام شد.

عضو شورای تحول در علوم انسانی با اشاره به معیارهایی که رهبر معظم انقلاب برای علوم انسانی معرفی کردند، در خصوص وظیفه اساتید بسیجی گفت: باید با استفاده از سابقه اسلامی ایرانی که بیش از 1400 سال فرهنگ و تمدن بزرگ است، بهره برد و مانند استاد مطهری در کلاس و محیط‌های علمی سیستم اداری غرب زده را پالایش و آن چه را که با اسلام سازگار است، بپذیریم.

وی با اشاره به اینکه استاد مطهری یکی از شخصیت‌های بزرگ کشورمان و جامعه روحانیت شیعه است، عنوان کرد: امروز باید این راه را به تبعیت از این استاد بزرگ ادامه دهیم و در دفاع از آرمان‌های اسلامی و برخورد با مکاتب الهی و شرک از آبرو و حیثیت خود مایه بگذاریم.


نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/2/24 توسط 

جزئیات شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد

جزئیات مرحله تکمیل ظرفیت پذیرش در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاداسلامی اعلام شده و امسال برای اولین بار امکان انتخاب محل برعهده داوطلب است.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس ماده 37 ذکر شده در دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، در صورتی که ظرفیت یک رشته / شهر تکمیل نشود از میان داوطلبانی که آن رشته را انتخاب کرده و در واحد دانشگاهی انتخابی خود پذیرفته نشده اند با اولویت نمره کل و به تعداد مورد نیاز گزینش و اسامی آنان همراه با اسامی پذیرفته شدگان قبلی اعلام می شود.

پذیرش اینگونه داوطلبان در صورت عدم ثبت نام و شروع به تحصیل در واحد دانشگاهی (اعلامی از طرف مرکز آزمون) منتفی است.

همچنین فرهاد دانشجو - رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به مرحله تکمیل ظرفیت در کنکور کارشناسی ارشد اظهار داشت: پیش از این در همه رشته ها و همه گرایش ها، مرکز آزمون در مرحله تکمیل ظرفیت به داوطلب اعلام می کرد که می تواند در کجا ادامه تحصیل دهد اما از امسال انتخابها به داوطلب اعلام می شود و فرد دوباره انتخاب محل را انجام می دهد که این موضوع به بومی گزینی کمک می کند.

به گزارش مهر،‌ کنکور کارشناسی ارشد 91 دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه 21، 22 و 23 اردیبهشت ماه با رقابت 622 هزار و 939 داوطلب برگزار شد.


نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/2/24 توسط 

تمدید مهلت ثبت‌نام در کارشناسی پیوسته و ناپیوسته علمی کاربردی تا فردا

 

مهلت ثبت نام در آزمون مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دوره های ترمی دانشگاه جامع علمی کاربردی تا فردا تمدید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، با هماهنگی سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبان می توانند از ساعت 8 تا 19 روزهای دوشنبه و سه شنبه 18 و 19 اردیبهشت ماه با مراجعه به باجه های پستی مرکزی شهرستان های مختلف کشور نسبت به تهیه مدارک ثبت نام آزمون اقدام کنند.

توزیع مدارک ثبت نام در تهران نیز تنها در مناطق پستی 11، 13، 14، 15، 16، 17، 18 و 19 از ساعت 8 تا 19 روزهای دوشنبه و سه شنبه صورت می گیرد.

داوطلبان پس از تهیه مدارک ثبت نام به روش اینترنتی و یا مراجعه به باجه های پستی تا ساعت 24 روز سه شنبه 19 اردیبهشت ماه مهلت دارند با مراجعه به پایگاه الکترونیکی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

آزمون دوره های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دوره های ترمی دانشگاه جامع علمی کاربردی روز جمعه 30 تیر ماه برگزار می شود.

ثبت نام دوره‌های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ترمی دانشگاه جامع علمی کاربردی در 136 رشته، 1125 کد رشته محل و ظرفیت پذیرش حدود 78 هزار نفر در 4 گروه آموزشی صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی همچنین فرهنگ و هنر انجام می شود.


نوشته شده در تاریخ دوشنبه 91/2/18 توسط 

آغاز ثبت نام در کنکور کاردانی فنی حرفه‌ای از امروز/ برگزاری آزمون در شهریورماه

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز زمان ثبت نام آزمون ورودی دوره های کاردانی نظام جدید (آموزشکده های فنی و حرفه ای مشاور و موسسات آموزش عالی غیر دولتی – غیر انتفاعی) سال 91 خبر داد و گفت: مهلت ثبت نام تا 25 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: داوطلبان می توانند از امروز با ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نسبت به خرید کارت اعتباری ثبت نام اقدام کنند.

وی افزود: دارا بودن‌ گواهینامه‌ پایان‌ تحصیلات‌ دوره متوسطه‌ نظام‌ جدید در یکی‌ از رشته‌های شاخه‌های‌ فنی ‌و حرفه‌ای ‌و کاردانش و یا احراز شرایط فارغ‌التحصیلی در یکی‌ از رشته‌های مذکور تا پایان‌ شهریور ماه‌ سال 1391 و یا دیپلم فنی ‌و حرفه‌ای دوره‌ چهار ساله‌ (نظام‌ قدیم) از جمله شروط اختصاصی شرکت در آزمون است.

توکلی تاکید کرد: افرادی که دارای گواهینامه دوره پیش‌دانشگاهی و یا دیپلم کامل متوسطه نظام جدید یا قدیم نظری می‌باشند، اجازه ثبت‌نام و شرکت در این آزمون را ندارند و در صورت‌ شرکت متخلف شناخته شده و در هر مرحله از تحصیل ‌که باشند، قبولی‌ آنان لغو و از ادامه تحصیل‌ آنها ممانت بعمل آمده و ملزم به پرداخت‌ غرامت‌ خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: در آزمون دوره‌های کاردانی پیوسته نظام جدید سال 91 مؤسسات غیردولتی ـ غیرانتفاعی در 28 رشته‌ امتحانی دانشجو پذیرفته می شود و نظام‌ درسی‌ مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیردولتی ـ غیرانتفاعی‌ نظام‌ واحدی‌ و براساس‌ نظام‌ آموزشی‌ وزارت‌ علوم‌، تحقیقات‌ و فناوری‌ خواهد بود.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش اظهار داشت: هزینه ثبت‌نام برای هر کارت اعتباری مبلغ 85 هزار ریال است و در صورتی که فرد علاقمند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی باشد لازم است مبلغ 23 هزار ریال پرداخت و نسبت به دریافت یک کارت اعتباری علاقمندی اقدام کند.

توکلی اضافه کرد: کارت ورود به جلسه آزمون از تاریخ 31 مرداد تا 2 شهریور ماه 91 در سایت اینترنتی سازمان سنجش قرار می گیرد و آزمون ورودی دوره های کاردانی نظام جدید (آموزشکده‌های‌ تحت پوشش دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای‌ و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی) سال 1391 در صبح و بعدازظهر روز جمعه 3 شهریور ماه 91 برگزار می شود.


نوشته شده در تاریخ دوشنبه 91/2/18 توسط 

رشته های 336 موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی گردآوری می شودبه گفته رئیس اتحادیه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، موسسات غیرانتفاعی از وجود برخی رشته‌ها در سایر موسسات بی اطلاع هستند که به این منظور کتابچه‌ای برای گردآوری این رشته‌ها تهیه شده است.

علی آهون منش در گفتگو با خبرنگار مهر اضافه کرد: نسخه‌ای از این کتابچه در اختیار موسسات غیرانتفاعی قرار داده شده تا در صورتیکه برخی رشته‌های موجود آنان در این کتابچه قید نشده آن را اعلام کنند که در تدوین نهایی کتابچه گنجانده شود.

وی گفت: 336 موسسه آموزش غیرانتفاعی فعال است اما این موسسات از وجود برخی رشته‌ها در سایر موسسات بی‌اطلاع هستند که این موضوع هنگام جابه‌جایی و انتقال دانشجویان به سایر موسسات مشکل آفرین می شود.

به گفته آهون منش، هدف از تهیه این کتابچه اطلاع یافتن تمام موسسات غیرانتفاعی از وجود رشته هایی است که در سایر موسسات فعال است.


نوشته شده در تاریخ شنبه 91/2/16 توسط 

الزام ثبت امتیاز آموزش مداوم پزشکی/ ابلاغ دستورالعمل اجرایی آیین نامه ارتقاء

مشاور وزیر و سرپرست آموزش مداوم جامعه پزشکی بر اجرای سامانه آموزش مداوم از سوی همه دانشگاهها تاکید کرد و گفت: تمام امتیازات آموزشی همایش های علمی از سال 91 از طریق سامانه آموزش مداوم انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر احمد عامری در نشست معاونان آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی در مازندران، افزود: متاسفانه هنوز همه دانشگاهها برای آموزش مداوم در سامانه ثبت نام نکرده اند که باید هرچه سریع تر نسبت به این امر اقدام کنند.

وی افزود: به زودی رشته های مشمول آموزش مداوم در سامانه مخصوص آن قرار می گیرد.

در ادامه این نشست دکتر محمدحسین اسدی - رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت نیز با اشاره به اجرای آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی گفت: دستورالعمل اجرایی آیین نامه ارتقای به زودی به دانشگاهها ابلاغ می شود.

وی همچنین از اجرای طرح معرفت و راهیان نور برای اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد.



نوشته شده در تاریخ شنبه 91/2/16 توسط 

سازمان سنجش آموزش کشور، تاریخ برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل، کد رشته‌های امتحانی 1150، 1158 و 1160 دانشگاه امام حسین (ع) در سال 91 را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تمامی داوطلبان متقاضی هر یک از کد رشته‌های 1150(مدیریت امور دفاعی)، 1158(پدافند غیرعامل) و 1160 (علوم اطلاعات و حفاظت اطلاعات) دانشگاه امام حسین(ع) که در زمان مقرر نسبت به ثبت نام اقدام کرده‌اند، برای شرکت در آزمون ورودی  کد رشته‌های امتحانی مذکور باید راس ساعت 9  صبح روز جمعه 29 اردیبهشت 91 در دانشگاه جامع امام حسین(ع) به آدرس: تهران - بزرگراه شهید بابائی -  بعداز پل لشکرک حضور یابند.

براساس این گزارش، کارت ورود به جلسه ساعت 6 الی 7:30 صبح روز مذکور در محل برگزاری آزمون توزیع می شود، داوطلبان برای دریافت کارت ورود به جلسه، باید خود شخصاً با در دست داشتن شناسنامه یا کارت ملی مراجعه کنند.


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91/2/13 توسط 

نام‌نویسی برای پذیرش در مقطع کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد اسلامی از امروز آغاز شده است و فرآیند ثبت نام 10روز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ثبت نام داوطلبان آزمون کاردانی پیوسته این دانشگاه در پایگاه اینترنتی به نشانی ww.azmoon.org  انجام می شود.

مهلت نام نویسی در آزمون یاد شده تا ساعت 24 روز چهارشنبه 20 اردیبهشت ماه ادامه دارد و داوطلبان طی این مدت می‏ توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی مذکور نسبت به مشاهده و دریافت دفترچه راهنما اقدام کنند.

فروش کارت اعتباری ثبت نام در این آزمون به صورت اینترنتی از طریق پایگاه فوق انجام خواهد شد و به طور همزمان داوطلبان امکان تهیه کارت اعتباری از طریق خودپردازهای بانک ملی ایران در سراسر کشور را نیز دارند.

هزینه ثبت نام از سوی مرکز آزمون دانشگاه آزاد 11 هزار و 100 تومان اعلام شده است.


نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/2/10 توسط 
   1   2      >